lördag 15 november 2008

Nattfåk



Nattfåk - Johan Theorin

När den kraftfulla storm som kallas fåken drar in över Öland gör man bäst i att hålla sig hemma. Fåken som kommer med is, snö och dimma och som drar med sig allt i sin väg.
I Johan Theorins nya bok har det blivit vinter på norra Öland.
Familjen Westin har nyligen flyttat dit från Stockholm, till en stor gammal ödegård som de tänker renovera.
Snart får de höra en del ruskiga sägner om stället.
Sådant som naturligtvis bara är skrock och vidskepelse.
Eller?
Det dröjer inte länge innan svårförklarliga saker börjar hända.
I Nattfåk får vi stifta bekantskap med en rad nya människor, men också möta några vi redan känner- inte minst den pensionerade sjökaptenen Gerlof Davidsson.

~~~~

Betyg: 5 av 5
En riktigt bra bok om än lite ruskig och sorglig.
Johan Theorin är en för mig ny författare och jag har inte läst hans första "Skumtimmen" men det kommer jag att göra.
Hoppas att han skriver fler!

~~~~
Bokfakta:

  • Bokförlag: Wahlström & Widstrand
  • Utgivningsår: 2008
  • ISBN: 9146218343



1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, den vill jag läsa!!! Jag älskade Skumtimmen nämligen :-) Den måste du bara läsa!