torsdag 1 januari 2009

Bokåret 2008

Dags för en summering av mitt bokår - 2008.
Jag hade målet att läsa 52 böcker och klarade det med några till ;-)
66 böcker blev det!

Målet för 2009 är att läsa lika många men att jag också ska bli bättre på att prova nya författare.

Här är listan för 2008:
1) Mina hemligheter - Sophie Kinsella
2) Bitterfittan - Maria Sveland
3) Snabba Cash - Jens Lapidus
4) Tyskungen - Camilla Läckberg
5) Rovdjuret - Patricia Cornwell
6) Sängläge - Sarah Bilston
7) I lagens limo - Michael Connelly
8) På slaget tolv - Nora Roberts
9) Tid att dö - Jeffery Deaver
10) Det goda värdskapet - Jan Gunnarsson & Olle Blohm
11) En sista bön - Richard Montanari
12) Vattenuret - Jim Kelly
13) Jenny S - Denise Rudberg
14) Dödläge - Sandra Brown
15) Det tolfte kortet - Jeffery Deaver
16) Den enda lögnen - Harlan Coben
17) Min stora kärlek - Sarah Dunn
18) Är det någon där - Marian Keyes
19) Döden går på auktion - Jan Mårtensson
20) Två systrar - Anna Maxted
21) Exhäxorna - Jane Moore
22) Farliga ogifta män - Danielle Steel
23) Snälla pappa, nej - Stuart Howarth
24) Stanna hos mig - Lindsay Nicholson
25) En man med litet ansikte - Helene Tursten
26) I dina kläder - Jane Green
27) Kirurgen - Tess Gerritsen
28) Min bästa väns dotter - Dorothy Koomson
29) Tillsammans - Denise Rudberg
30) Otrogen på öppen gata - Belinda Olsson
31) Kidnappad - Danielle Steel
32) Mord.net - Buthler & öhrlund
33) O.S.A - Denise Rudberg
34) Dalziels Död - Reginald Hill
35) Ingenting är heligt - Dennis Lehane
36) Vid första ögonkastet - Nicholas Sparks
37) Sjöjungfrun - Camilla Läckberg
38) I en annan del av Bromma - Martina Haag
39) Brunstkalendern - Emma Hamberg
40) Våga flyga - Lisa Jewell
41) Dödens pendel - Jonas Moström
42) Det nakna hjärtat - Lisa Tucker
43) Vita nätter - Ann Cleeves
44) Den mörka ängeln - Mari Jungstedt
45) Nästan död man - Åke Edwardsson
46) Syndaren - Tess Gerritsen
47) Gone, baby, gone - Dennis Lehane
48) En ren skandal - Penny Vincenzi
49) Kanske en dag - Danielle Steele
50) Stum sitter guden - Anna Jansson
51) Midvinterblot - Mons Kallentoft
52) Silverkronan - Anna Jansson
52 böcker tom 2008-09-21

53) Till skogs - Tana French
54) Ulrikas sista strid - Ulrika Olson, Anna Lytsy
55) Hollywoodfruar - Den nya generationen - Jackie Collins
56) Mamma sa att jag var sjuk - Julie Gregory
57) Lyckan säljs separat - Lolly Winston
58) Spionen - Jan Mårtensson
59) På måndag död - Kathy Reichs
60) Nattfåk - Johan Theorin
61) I de lugnaste vatten - Viveca Steen
62) Innan döden kom - Elisabeth George
63) Dumpa Matthew - Jane Fallon
64) Till dess din vrede upphör - Åsa Larsson
65) Bröllopet - Danielle Steele
66) Familjens projektledare säjer upp sig - Gunilla Bergensten

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, det blir mååånga ord det...
Jag har nog läst... en??? Har börjat i några men tycks aldrig komma till slutet.. Blivit dålig på det där tyvärr. Ska försöka skärpa mig, jag gillar ju egentligen oxå att läsa...

Kram på er och gott nytt igen! =)

Anonym sa...

Ja, det var många. Vilka kan du mest av alla rekommendera??
MOLLY