onsdag 11 mars 2009

Mördande hetta



Mördande hetta - Nora Roberts

Reena Hale var bara elva år då familjens italienska restaurang en augustinatt brann ner till grunden. Det visade sig vara ett pyromandåd och förövaren greps.
När Reena betraktade brandmännens kamp formades hennes framtid.
Men hon var inte den enda som den natten fascinerades av elden.
Någon blev besatt av eld som ett verktyg att kontrollera, att hämnas.
Flera år senare arbetar Reena som brandutredare och hon är mycket skicklig.
Men hon har otur i kärlek. Hennes första pojkvän på college dog av sängrökning - det kom polisen fram till trots att Reena aldrig sett honom med en cigarett.
En annan pojkvän omkom i en bilbrand.
Nu har hon äntligen träffat en man att älska, en man som accepterar hennes farliga jobb och oregelbundna arbetstider
Då börjar det komma obehagliga, hotfulla telefonsamtal.
Reena försöker desperat att spåra ursprunget - och hon går rätt in i det värsta inferno hon någonsin mött.

~~~~
Betyg: 5 av 5
Spännande och riktigt nervkittlande, jag gillar verkligen Nora Roberts. Hon är duktig på att väva samman både romantik och spänning!

~~~~
Bokfakta:

  • Bokförlag: Albert Bonnier Förlag
  • Utgivningsår: 2006
  • ISBN: 9789100110369



2 kommentarer:

enAnnan sa...

Kul med en sådan bra bok!!

Kramar

Ango sa...

Jag måste läsa mer Nora Roberts nu. Jag har bara läst en av henne; "Värld av illusioner", och den tyckte jag var helt ok (den fick en 4:a).
Du verkar ha läst en hel del av henne, så jag får ta och plocka ut ett par av dina favoriter och läsa dem!

Kram
/Ango